Badacze sprawdzili, koszulki jakich zespołów najczęściej kupujemy i ile na nie wydajemy
Zespół RushOrderTees zbadał popularność koszulek z logo zespołów różnych gatunków. Wyniki jednoznacznie wskazują, czyi fani lubią pokazywać swój gust muzyczny.
Przedstawiciele RushOrderTees przebadali przeszło 1000 osób, które zadeklarowały, że inwestują w koszulki ulubionych zespołów. Wyniki podzielili na wykonawców, gatunki oraz wydatki, które ponosimy, żeby móc pokazać się w T-shircie ulubionej kapeli.
Koszulki z zespołami. Jakie najczęściej kupujemy?
Koszulki z podobiznami muzyków czy logotypami zespołów kojarzyły się przez lata z subkulturą metalową. Metalowcy zdobywali T-shirty zza granicy, ze sklepów z płytami lub robili je sami. W późniejszych latach nadruki z najpopularniejszymi zespołami takimi jak Metallica czy AC/DC zaczęły pojawiać się w sklepach. Dzisiaj widzimy w nich także reprezentantów innych gatunków muzycznych. Serie ubrań w sieciówkach ma Billie Eilish czy Ariana Grande. Z kolei na ulicach w latach 90. przybyło młodych osób w T-shirtach Tupaca, 50 Centa czy Eminema.
Zgodnie z wynikami badań RushOrderTees najwięcej pieniędzy na koszulki wydają fani punku i heavy metalu. Na trzecim miejscu pojawili się słuchacze R&B i muzyki soulowej. Co ciekawe heavymetalowcy kupują więcej koszulek - jednak są one tańsze od tych wybieranych przez punkowców.
24 artyści, których koszulki są najczęściej kupowane
Najpopularniejszym zespołem na koszulkach jest AC/DC. Koszulkę grupy kupiło 21,4 % badanych. Drugie miejsce zajmuje również rockowa formacja - Aerosmith, podium zamyka Queen.
- AC/DC - 21,4%
- Aerosmith - 18,1%
- Queen - 16,9%
- Pink Floyd - 15,7%
- Green Day - 14,5%
- Bob Marley - 14,5%
- Foo Fighters - 14,0%
- The Beatles - 13,8%
- Prince - 13,5%
- Ariana Grande - 13,5%
- Eminem - 13,3%
- Nirvana - 13,2%
- Metallica - 13,2%
- The Rolling Stones - 12,9%
- Red Hot Chili Peppers - 12,9%
- Jay-Z - 12,7%
- Adele - 12,1%
- Taylor Swift - 10,9%
- Justin Bieber - 10,8%
- George Strait - 10,7%
- Michael Jackson 10,5%
- Garth Brooks - 10,5%
- Billy Joel - 10,2%
- Bee Gees - 10,3%
Badani przyznali, że mają w swojej szafie średnio 11 koszulek z ulubionymi zespołami, na które przeznaczyli niemal 400 dolarów. Ankietowani oznajmili, że są w stanie zapłacić za jeden T-shirt z ulubionym wykonawcą około 51 dolarów.
Co ciekawe, 43,3% badanych deklaruje, że kupuje koszulki przed koncertami, żeby założyć je na występ. Przeszło 40% uważa, że "prawdziwe" koszulki to wyłącznie te sygnowane przez zespół. 29% zaznacza, że nie powinno się nosić ubrań z logiem muzyka, którego nie jest się fanem lub nie zna się jego twórczości.
RadioZET.pl/Loudwire