Jedna z największych agencji eventowych ogłasza: "Szczepionka będzie biletem na koncert"
Live Nation ogłasza zmiany dotyczące zbliżających się koncertów. Od października na imprezy LN wejdą wyłącznie osoby zaszczepione na COVID-19 lub dysponujące negatywnym wynikiem testu na obecność koronawirusa.
Live Nation Entertainment to jedna z największych na świecie agencji koncertowych. Firma organizuje także najbardziej oblegane imprezy w Europie (również w Polsce). Organizacja współpracowała z U2, Madonną, Metallicą, Jayem-Z, Shakirą czy zespołem Nickelback. W związku z pandemią koronawirusa Live Nation wydało oświadczenie na temat zbliżających się koncertów.
Live Nation będzie wymagać szczepień od uczestników koncertów
Wydarzenia muzyczne wróciły na mapę świata. Organizatorzy koncertów, fani jak i muzycy mają nadzieję, że już jesienią trasy światowych gigantów obejmą nie tylko ich rodzinne kraje, ale też inne państwa, a nawet kontynenty. W sprawie nowej rzeczywistości koncertowej głos zabrała firma Live Nation Entertainment.
Michael Rapino, prezes i dyrektor generalny Live Nation Entertainment oświadczył, że firma będzie wymagała pełnego zaszczepienia artystów, chcących skorzystać z usług promotorskich LNE. Ponadto także fani muszą przygotować się na okazanie dowodu szczepienia lub negatywnego testu na COVID-19.
Live Nation zapowiada: "Szczepionka będzie biletem na koncert"
Zarząd Live Nation zdecydował, że o ile do tego czasu nie zmienią się rozporządzenia - od 4 października na koncerty organizowane przez firmę wejdą tylko osoby zaszczepione i zdrowe.
Szczepionki będą biletami na koncerty. Od 4 października będziemy podążać za modelem, który zastosowaliśmy podczas festiwalu Lollapalooza. Będziemy wymagać szczepień od artystów, fanów i pracowników, którzy będą obsługiwać imprezy Live Nation.
Zgodnie z tym, co powiedział Rapino, od 4 października na teren imprez Live Nation będą mogły wejść tylko osoby z paszportem szczepień lub przepustką z aktualnym, negatywnym wynikiem testu na obecność koronawirusa. Takie same zasady mają dotyczyć zarówno fanów, obsługi koncertowej, pracowników biur firmy jak i muzyków.
Zmiany dotyczą terenu "gdzie pozwala na to prawo USA". Póki co nie wiemy, czy przepisy zostaną wprowadzone także w Polsce.
Model przyjęty przez Live Nation ma zachęcić do szczepień. W festiwalu Lollapalooza, na który powołuje się Michael Rapino, uczestniczyło 90% zaszczepionych. 12% fanów wydarzenia, czyli aż 400 tysięcy osób przyznało, że to z powodu festiwalu zdecydowała się na przyjęcie szczepionki.
Podobną decyzję nieco wcześniej podjęli inni organizatorzy eventów - AEG Presents.
RadioZET.pl/nbcnews.com