TVP Kobieta okazało się sukcesem? Są pierwsze wyniki oglądalności. "Znakomity start"
TVP Kobieta, nowy kanał Telewizji Polskiej, przez wiele osób był ostro krytykowany. Czy pierwsze wyniki oglądalności to dowód na to, że można mówić o sukcesie? Szefowa kanału nie kryła zadowolenia. Czyżby krytycy nie mieli racji?
Telewizja Polska w ostatnich latach nie może narzekać na brak sukcesów. Solidnie wsparta przez państwo posiada środki, by inwestować w nowe formaty i projekty. Prezes TVP Jacek Kurski nie ustaje w walce o widownię i stara się nadal rozwijać ofertę programową. To dlatego w ramówce pojawiło się między innymi nowe show " Moje życie XXL". Jeśli chodzi o stronę wizerunkową, telewizja publiczna bardzo często oceniana jest chłodno, zarzuca jej się między innymi bycie propagandową "tubą" partii rządzącej, nie pomogło także odejście z Marzeny Rogalskiej, jednej z największych gwiazd TVP. Mimo to plany zakrojone są bardzo szeroko, zapowiedziano cztery nowe kanały, a TVP Kobieta ma już za sobą start.
Początek nie był, delikatnie mówiąc, imponujący, spot promujący TVP kobieta został oceniony krytycznie, nie zabrakło głosów, że promuje seksizm i przerysowany obraz życia kobiet w Polsce. Pojawiła się nawet parodia zwiastuna, która podbijała sieć. Być może jednak nowy kanał obronił się wynikami oglądalności i wbrew krytykom może można mówić o sukcesie? Zdaniem szefowej TVN Kobieta, jak najbardziej.
TVP Kobieta: nowy kanał TVP odniósł sukces? Są wyniki oglądalności
Po czterech dniach emisji TVP Kobieta pojawiły się pierwsze wyniki oglądalności. W rozmowie z portalem Wirtualne Media szefowa kanału, Iwona Bocian-Zaciewska, nie kryła zadowolenia. Jej zdaniem można mówić o sporym sukcesie.
- Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych. Wśród osób, które mają dostęp tylko do Naziemnej Telewizji Cyfrowej, udziały kanału wyniosły w pierwszych dniach 0,40 proc. - opisywała.
Średnia oglądalność TVP miała wynieść około 11 tysięcy widzów, co daje 0,17 procent udziału w rynku. Czas pokaże, czy kanał będzie mógł cieszyć się z kolejnych sukcesów.