Obserwuj w Google News

Netflix pozwany z powodu popularności „Squid Game“. Ile platforma miałaby zapłacić?

3 min. czytania
04.10.2021 11:53
Zareaguj Reakcja

„Squid Game” to obecnie najpopularniejszy serial na świecie. Od momentu swojej premiery w połowie września nie schodzi z pierwszych miejsc najchętniej oglądanych produkcji serwisu Netflix. Teraz popularność serialu zaowocowała… pozwaniem Netflixa. Co jest bezpośrednią przyczyną?

Squid Game - kadr z serialu
fot. materiały prasowe Netflix

Squid Game” to południowokoreański serial Netlixa, który zaskarbił serca widzów w ostatnich tygodniach. Od momentu premiery 17 września, produkcja nie schodzi z czołowych miejsc listy najchętniej oglądanych produkcji, a internet zalały memy, teorie i analizy serialu. Sam Netflix chwali się zaś, że „Squid Game” może być jego największym hitem w historii.

Teraz popularność produkcji może obrócić się przeciwko gigantowi VOD. Platforma została bowiem pozwana z powodu zwiększonego ruchu w internecie, wynikającego z popularności serialu.

Redakcja poleca

Netflix pozwany z powodu popularności „Squid Game” 

Jak podają dziennikarze agencji prasowej Reuters, południowokoreańska firma SK Broadband, będąca providerem internetu, pozwała Netflixa na ok. 23 mln dolarów z powodu zwiększonego ruchu w sieci, bezpośrednio spowodowanego popularnością ich największych produkcji, ze „Squid Game” na czele.

Wedle danych, na które powołuje się SK Broadband, YouTube i Netflix są odpowiedzialni za ponad 70% zwiększonego ruchu w internecie w Korei. Są też dwoma największymi zagranicznymi graczami, którzy nie uiszczają stosownej opłaty za prawidłowe działanie koreańskiej sieci. Na podstawie danych firmy Amazon, Facebook i Apple, które również przyczyniają się do większego obciążenia sieci i nadwyrężenia sprawności bezproblemowego działania serwisów, taką opłatę już uiszczają.

Jak podaje Reuters, najnowsze skoki w ilości przesyłu danych, spowodowane są popularnością dwóch produkcji – „Squid Game” oraz południowokoreańskiego serialu „D.P”. Ponadto wedle analizy firmy, od 2018 roku, gdy Netflix rozpoczął bezpośrednią współpracę z SK Broadband, ilość przesyłu danych na sekundę wzrosła 24-krotnie, do poziomu 1,2 biliona bitów na sekundę we wrześniu 2021.

Redakcja poleca

Takie obciążenie sieci wymaga od firmy dodatkowych działań, więc postanowili obciążyć ich kosztem głównego sprawcę, czyli samego Netflixa, twórcę najpopularniejszych treści. Wartym wynotowania jest, że to już drugi raz, jak SK Broadband próbuje pozwać firmę z powodu zwiększonego ruchu. W zeszłym roku platforma odepchnęła pozew, informując, że jest odpowiedzialna za tworzenie treści, więc wywiązuje się z umowy z firmą, a koszty za użycie internetu zostają poniesione przez klientów firmy SK Broadband i użytkowników internetu, a nie serwis streamingowy.

W czerwcu tego roku Sąd w Centralnym Dystrykcie Seulu zarządził jednak na niekorzyść Netflixa, przytaczając, że działania SK Broadband to „serwis, którego usługi są płatne” i że „rozsądnym” jest, że Netflix będzie „zobowiązany uiścić stosowną opłatę za jej wykorzystanie”. W tym wypadku – dodatkowy koszt wyceniono na 27,2 mld wonów, czyli ok. 22,9 mln dolarów za sam 2020 rok. Sprawa wciąż nie została jednak finalnie rozstrzygnięta. Kolejne posiedzenie w tej sprawie ma odbyć się na początku grudnia.

„Squid Game” – zwiastun

Popularny serial reklamowany jest następującym zwiastunem:

„Squid Game” – gdzie oglądać? 

Serial jest już w całości dostępny na platformie Netflix.

Sonda Radia ZET

„Squid Game” – czy będzie 2. sezon?

Na fali popularności serialu, wciąż pytają pytania, czy powstanie 2. sezon serialu. Twórca, Hwang Donhg Hyuk, choć nie wyklucza takiej możliwości, zdradza też, że na razie jest zbyt zmęczony pracą nad „jedynką”, by poważnie o tym myśleć. Zwraca uwagę, że gdyby miało to nastąpić, tym razem na pewno wsparłby się doświadczoną grupą scenarzystów.

Czytaj także:  „The Office PL” z oficjalnym zwiastunem. Jak prezentuje się polski Michael Scott? [WIDEO]

RadioZET.pl/Reuters/Spider’s Web/Interia

####default####