Spotify i kampania EQUAL: Wyniki akcji wspierającej kobiety
Obserwuj w Google News

Spotify podsumował kampanię EQUAL wspierającą kobiety: 177 rynków i 29 milionów odtworzeń

2 min. czytania
29.10.2021 13:08
Zareaguj Reakcja

Spotify z okazji Dnia Kobiet rozpoczął wyjątkową kampanię wspierającą równouprawnienie kobiet na rynku muzycznym. Jakie wyniki dała kampania EQUAL?

Spotify
fot. shutterstock.com/Zdjęcie poglądowe

Spotify uczciło Międzynarodowy Dzień Kobiet globalną kampanią EQUAL oraz powołaniem do życia programu o tej samej nazwie. Ma on na celu wspieranie równouprawnienia kobiet w przemyśle muzycznym. W ramach inicjatywy powstała globalna playlista, jak i jej lokalne odpowiedniki zawierające utwory wyróżniających się na danym rynku artystek, w tym także z Polski, gdzie projekt zainaugurowała LUNA.

Spotify walczy z nierównością ze względu na płeć. Czym jest kampania EQUAL?

Nierówność ze względu na płeć, mimo upływu lat nadal stanowi ważny problem społeczny. Jak pokazuje najnowszy raport Europejskiego Instytutu ds. Równości Płci (EIGE) nim w Europie uda się uzyskać pełną równość, przy zachowaniu aktualnego tempa zmian, minie aż 60 lat. Polska pod względem wskaźnika równości płci zajmuje dopiero 24 miejsce w Unii Europejskiej.

Redakcja poleca

Nierówności nie omijają także branży muzycznej, co pokazały wyniki badania USC Annenberg współfinansowanego przez Spotify, według których kobiety stanowią jedynie 1/5 wszystkich twórców obecnych na listach przebojów. W odpowiedzi na ten problem Spotify wykorzystując swoją platformę oraz możliwości marketingowe rozpoczęło program EQUAL służący wspieraniu kobiet w branży muzycznej na całym świecie.

Spotify podsumował kampanię EQUAL

Pół roku temu Spotify stworzyło globalną playlistę, w ramach której promowane są uzdolnione artystki. Ponadto na 35 rynkach w ponad 50 krajach uruchomiono jej lokalne wersje, tym samym zwiększając możliwości współpracy z wykonawczyniami. Spotify zapewnia również artystkom wsparcie poprzez swoje działania marketingowe, takie jak umieszczanie wizerunku artystki na billboardzie nad słynnym Times Square.

Dotychczas playlisty EQUAL przekroczyły aż 29 milionów odtworzeni na 177 rynkach, a obecni na niej artyści zostali dodani do ponad 600 różnych playlist ponad 1500 razy w ciągu pierwszego miesiąca od dołączenia do programu.

Jak komentuje Mateusz Smółka, Music Team Lead, Eastern Europe w Spotify:

Wspieranie twórców oraz dążenie do równości są nieodłączną częścią DNA Spotify, dlatego program EQUAL jest dla nas bardzo ważny. Cieszy nas także jego dobre przyjęcie i sukces, który odniosła ta inicjatywa. Pokazuje to, że słuchacze doceniają także silne kobiece głosy, których odnalezienie im ułatwiamy.

Artystką reprezentującą polską playlistę w pierwszym inauguracyjnym zestawieniu była LUNA. O sukcesie playlisty świadczy fakt, że liczba jej słuchaczy na platformie Spotify, w miesiącu, w którym dołączyła do programu, zwiększyła się trzykrotnie, a zasięg jej utworów wzrósł o 486% już w pierwszym miesiącu. Program pomógł jej w dotarciu do słuchaczy na całym świecie, ponieważ w ekosystemie Spotify była ona odkrywana 10-krotnie częściej. Słuchacze playlisty EQUAL Polska mają także szansę zapoznać się z twórczością takich artystek jak Monika Brodka, sanah, Hania Rani czy Young Leosia.

Spotify w ramach programu EQUAL nie tylko tworzy specjalne playlisty złożone z kobiecych twórców oraz wspiera ich promocyjnie, ale także wspólnie z SoundGirls (profesjonalną organizacją wspierającą kobiety pracujące w branży audio) uruchomił katalog EQUAL Directory, który pozwala kobietom i osobom niedeklarującym swojej płci na stworzenie dedykowanych profili i znalezienie idealnej kandydatki do współpracy przy nadchodzących projektach.

Sonda Radia ZET
####default####